سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فلسفه وضو و نماز از دید متافیزیکی - آنکس که ره معرفةالله پوید


خانه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
179781

:: بازدید امروز ::
2

:: موضوعات وبلاگ ::


:: لینک به وبلاگ ::

فلسفه وضو و نماز از دید متافیزیکی - آنکس که ره معرفةالله پوید

:: دوستان من ::


آنکس که ره معرفةالله جوید
یه غریبه ی آشنا
گروپ علوم غریبه
تا کرانه های ماورا
___نور___
یادداشتهای همسر یک روحانی
روابط جنسی مشروع

:: اشتراک در خبرنامه ::

 

:: موسیقی وبلاگ ::


:: مطالب بایگانی شده ::

1- ذکر یونسیه و آثار آن
2- علوم غریبه(تسخیرات)
4- مراقبه چشم سوم
6- دانلود فیلم...
8- طریق رسیدن به علم جفر
9- آموزش فرافکنی(سفر روح-برون فکنی)
10. پاسخ به سوالات سفر روح
11-یک نرم افزار فارسی برای حساب حروف ابجد
+ شرح هاله(علوم ماورایی)
+ تمرین بیدار کردن دل آگاهی یا تمرین آب
+ مدیتیشن قلب های همزاد (پیشرفته)
+ زیارت عاشورا؛ حدیث قدسی

84/12/8 :: 8:58 عصر


به نام خدا

 

فلسفه وضو و نماز از دید متافیزیکی

فرستنده ی مقاله : عبدالحسین حیدری عبدی

 

اصولا" قبل از خواندن نماز وضو می گیریم .قبل از انجام هر کاری توصیه شده که باید با وضو انجام گیرد. در زمانی که بدن انسان به هر دلیل ناپاک می گردد توصیه به غسل و وضو شده است. ما که مسلمانیم فلسفه غسل و وضو و خیلی از اعمال دینی را نمی دانیم و فقط طوطی وار انجام می دهیم و باید گفت  که دانش و آگاهی نور است , حرکت در شاهراه است که در نهایت ، انسان را به سر منزل مقصود می رساند.  بعلاوه دانش و آگاهی از چیزی می تواند اعتقاد و التزام  انسان را نسبت به آن افزایش دهد و دید انسان نسبت به موضوع مربوطه را وسیعتر گرداند. بنابراین اگر وضو, نماز و دیگر اعمال را با دانش و تدبیر انجام دهیم , به نور می رسیم .

باید ذکر کرد که علاوه بر موارد واجب , در احادیث آمده که به هنگام تب , سردرد , عصبیت , دل پیچه و غیرو وضو بگیرید . دلیل آن چه می تواند باشد ؟

چرا در وضو مردان باید از پشت آرنج آب بریزند ولی خانمها باید از قسمت تای دست (جلو) اینکار را انجام دهند؟ چرا بهتر است بعد از وضو بدن را خشک نکنیم؟ فلسفه سجده چیست ؟ چرا گفته شده اگر مهر را کمی جلوتر از حالت عادی قرار دهیم بهتر است ؟ فلسفه ذکر چیست و هزاران سوال دیگر که یک مسلمان موظف به دانستن آن است . سعی شده که در این مختصر , با استفاده از کتب اساتید فن و سایتهای مختلف به سوالات فوق تا حدودی پاسخ داده شود.

در اینجا به مشاهده اتفاقاتی که در چاکراها و هاله فرد در هنگام عمل وضو روی می دهد , پرداخته می شود.  بررسی وقایعی که برای هاله و چاکراها در هنگام نماز روی می دهد خود جای تحقیق فراوان دارد.

اما قبل از آن بهتر است که به یک مورد علمی اشاره کنم. باید گفت که توسط دوربینهای مخصوص هاله بینی می توان به شکل هاله در هنگام اعمال فوق پی برد . بنابراین لازم می دانم در ابتدا در باب این ابزار توضیحی ارایه کنم. در واقع برای دیدن هاله باید چشم انسان شرطی شود  واین امر بهتر است که بوسیله عینکهای مخصوص با لنزهای رنگی صورت گیرد. البته بدون ابزارهای فوق هم می توان به این مهم دست یافت ولی زمان می برد. از راه عکسبرداری kirlian (عکسبرداری پیشرفته ای که دانشمند روسی سیمون د.   Semjon D. و همسرش والنتینا ک . کرلیان Valentina K. Kirlian تهیه وثبت کرده اند ) این تشعشعات را می توان مشاهده کرد که در زیر نمونه های از آن در انسان , قارچ , گیاه و غیرو آورده شده است .

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی

شکل1- هاله های اطراف دست توسط عکسبردلری کرلیان

نمایش تصویر در وضیعت عادی

شکل2- هاله های اطراف یک نوع قارچ که سمت راست بطور مصنوعی وسمت

چپ بطور طبیعی رشد کرده

 


نمایش تصویر در وضیعت عادی

شکل3- هاله های اطراف یک برگ

 

 

باید گفت که امواج هاله از مادون قرمز و ماورای بنفش تشکیل شده است . در طرحهای علمی عینکها و لنزهای مخصوص , از چشم انسان در برابر این امواج محافظت بعمل می آید. البته نتایج مشابهی ممکن است  بدون استفاده از عینک حاصل شود  و آن حساس شدن چشم با خیره شدن به یک صفحه زرد رنگ  است که اعصاب شبکیه را نسبت به رنگ قرمز و سبز خسته می کند و همان موقع حساسیت بیشتری نسبت به رنگ آبی حاصل می گردد. در زیر نمونه ای از عینک مشاهده چاکراها هم آورده شده . رنگ دسته هر عینک , نوع چاکرایی را که با آن عینک می توان مشاهدا کرد نشان می دهد. مثلا" رنگ قرمز دسته , عینک مربوط به مولادهاراچاکرا (چاکرای اول است ) و رنگ سبز مربوط به آناهاتا چاکرا (چاکرای قلب ) می باشد که از سایت (www-assets_eyeglasses_com) گرفته شده است .

نمایش تصویر در وضیعت عادی

شکل4- عینک مخصوص مشاهده چاکرای قلب (چون رنگ دسته سبز است)

 

 

ادامه مقاله ==-== ==-== ==-==>>>

 


نمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادی